Regulamin sklepu internetowego (Terms & Conditions)

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

 

I. Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejszy regulamin, zwany dalej ”Regulaminem”, określa  zasady korzystania ze sklepu internetowego znajdującego się pod adresem URL http//www.bulgur.pl, zwanego dalej "Sklepem".

  2. Sklep prowadzony jest przez :Rema Trade Spolka Z ograniczona Odpowiedzialnoscia

    NIP: 6793247921

    REGON: 523093703

  3. Adres Sklepu i dane kontaktowe: adres internetowy –www.bulgur.pl e-mail: info@bulgur.pl  – , Bulgurpl@gmail.com

  4. ul. Kalwaryjska 69/9 Krakow  30-504

  5. Informacje dotyczące zakresu przetwarzania danych osobowych przez Sklep („Polityka prywatności”) oraz zakres wykorzystania plików cookies („Polityka cookies”) znajdują się pod adresem URL http/www.bulgur.pl

  6. Każda osoba przed przystąpieniem do użytkowana Sklepu powinna zapoznać się z jego Regulaminem.

  7. Dokonywanie zakupów w Sklepie wymaga od Klienta posiadania aktywnego i sprawnego konta poczty elektronicznej email.

  8. Za pośrednictwem Sklepu prowadzona jest sprzedaż tradycyjna i sprzedaż w modelu dropshipping na odległość za pomocą sieci Internet asortymentu z zakresu artykuły spożywcze

 

II. Definicje

 

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:

1.    Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.bulgur.pl , prowadzący sprzedaż produktów na odległość.

2.    Klient – każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie Internetowym zgodnie z treścią Regulaminu, w tym Konsument jak i Przedsiębiorca oraz Przedsiębiorca-Konsument.

3.    Użytkownik - każdy podmiot korzystający z Internetu, który wejdzie na stronę internetową Sklepu.

4.    Konto Klienta – pole zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji
oraz instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.

5.    Newsletter – usługa świadczona przez Sklep Internetowy na rzecz Użytkowników, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie im Newslettera, polegająca na wysyłaniu do takich Użytkowników wszelkich informacji o działaniu Sklepu Internetowego, po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e-mail, imienia i nazwiska.

6.       Dropshipping – jeden z modeli sprzedaży realizowany w Sklepie www.bulgur.pl polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Rola Sklepu w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do Dostawcy, który realizuje wysyłkę towaru do Klienta.

7.       Dostawca – podmiot zewnętrzny realizujący wysyłkę do Klienta.

8.    Konsument - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

9.    Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej
lub zawodowej, w tym dokonująca zakupów w Sklepie w celu związanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą, gdy korzystanie ze Sklepu w tym dokonywanie zakupów w Sklepie stanowi dla tej osoby charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępniony na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.

10. Przedsiębiorca–Konsument osoba fizyczna, w tym dokonująca zakupów w Sklepie w celu związanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą, gdy korzystanie ze Sklepu w tym dokonywanie zakupów w Sklepie nie stanowi dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.

11. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi
od pracy.

12. Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz nabywania w nim produktów.

13. Rejestracja – dobrowolne  podanie danych przez Klienta Sklepu polegające na wypełnieniu formularza dostępnego na łamach tego Sklepu.

 

 

 

III. Rodzaje i zakres działalności Sklepu

 

  1. Za pośrednictwem Sklepu prowadzona jest sprzedaż:

    - na odległość

    - za pomocą sieci Internet asortymentu z zakresu artykuły spożywcze.

  2. Oferowane przedmioty są nowe, zapakowane hermetycznie.

 

 

IV. Wymogi techniczne

 

  1. W celu prawidłowego i niezakłóconego korzystania ze Sklepu stacja/ urządzenie końcowe Klienta winna spełniać poniższe minimalne wymagania techniczne:

    1. aktywne łącze internetowe,

    2. włączona akceptacja plików cookies oraz skryptów Java

    3. aktywny adres poczty elektronicznej.

  2. Sklep nie jest zobowiązany do dostarczenia powyższych urządzeń i/lub oprogramowania.

  3. Instalacja oprogramowania o którym mowa w ustępie 1 i 2 jest przedmiotem oddzielnej umowy licencyjnej pomiędzy Klientem a licencjodawcą.

  4. Witryna internetowa sklepu dopasowana jest do rozdzielczości ekranu .

 

V-I. Zasady dokonywania zakupów

 

  1. Sklep, przed dokonaniem potwierdzenia zakupu, przedstawia Klientowi następujące informacje:

    - dokładny opisu danego produktu i jego cech;

    - łączną cenę zamówionych produktów wraz z podatkami, a także opłatą za transport, dostarczenie lub usługi pocztowe oraz podsumowującą łączną kwotę zamówienia z wybraną opcją dostawy

    - dotyczące sposobu i terminu zapłaty

    - dotyczące sposobu i terminu spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę.

  2. Dokonanie zakupu Produktu nie wymaga rejestracji w Sklepie

  3. Składanie zamówienia odbywa się za pomocą formularza, dostępnego na stronie sklepu pod linkiem www.bulgur.pl dostępnego po naciśnięciu przycisku –„ zamawiam z obowiązkiem zapłaty” pod/obok opisu danego produktu, lub w podsumowaniu listy/koszyka zakupów, w którym Klient podaje następujące dane:

    1. Imię i nazwisko lub nazwa firmy

    2. Adres email

    3. Numer telefonu

    4. NIP firmy w przypadku zakupu przez firmę

    5. Dane adresowe do wysyłki

  4. Klient składa zamówienie po zapoznaniu się z informacjami określonymi w treści Regulaminu sklepu oraz informacjami wskazanymi w ust. 2, które zostaną wyświetlone w postaci elektronicznej w ostatnim etapie wypełniania elektronicznego formularza poprzedzającym wyrażenie woli związania się umową  poprzez kliknięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Po przeczytaniu zgromadzonych informacji określonych dla danego zamówienia Klienta, Klient wyraża wolę związania umową poprzez naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.

  5. Wszystkie ceny podawane na stronach Sklepu są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Cena wyświetlana w podsumowaniu koszyka przez złożeniem zamówienia uwzględnia koszty przesyłki zgodnie z wybraną przez Klienta opcją.

  6. Sklep zobowiązuje się do dostarczenia rzeczy pozbawionych wad.

  7. Zamówienie uważa się za przyjęte do realizacji po potwierdzeniu przez Sklep przyjęcia zamówienia złożonego przez Klienta.

  8. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przesyłane jest automatycznie po złożeniu zamówienia przez Klienta;

  9. Sklep może wstrzymać przyjęcie zamówienia w sytuacji podjęcia wątpliwości co do prawdziwości bądź rzetelności wskazanych przez Klienta danych w formularzu rejestracyjnym. W takim przypadku Sklep niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia przedmiotowych wątpliwości.

  10. W przypadku niedostępności części produktów objętych zamówieniem Klient jest o tym informowany. Klient decyduje, czy zamówienie ma być zrealizowane częściowo czy w całości anulowane.

  11. Klient i Sklep związani są ceną Produktu obowiązującą w chwili złożenia na niego zamówienia.

  12. W Sklepie honorowane są następujące sposoby płatności:

    a) zwykły przelew,

    b) system płatności elektronicznych Stripe.

  13. Termin na wykonanie płatności wynosi do 3 dni roboczych.

  14. Umowę uznaje się za zawartą z chwilą dokonania wpłaty przez Klienta, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.

  15. Zamówiony towar jest wysyłany w przeciągu 1-4 dni roboczych:

    - od zaksięgowania kwoty należnej za produkt w przypadku wyboru płatności z góry,

    - od potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji w przypadku wyboru płatności przy odbiorze.

  16. Przesyłki wysyłane są za pośrednictwem wybranej w ramach zamówienia firmy kurierskiej lub operatora pocztowego . Koszty przesyłki zostały określone w zakładce Wysyłka.

  17. Koszt przesyłek zagranicznych ustalany jest indywidualnie z Klientem – w zależności od docelowego miejsca dostawy.

  18. W przypadku zamówienia kilku sztuk towaru towar co do zasady pakowany jest zbiorczo w jedna przesyłkę chyba że, wybierając sposób dostawy Klient wskaże inny sposób pakowania i zaznaczy opcje odrębnej dostawy dla każdego produktu.

  19. O wysyłaniu towaru Klient zostanie powiadomiony drogą mailową. Przy wyborze przesyłki kurierskiej, Klient otrzyma pocztą elektroniczną numer przesyłki za pośrednictwem którego można śledzić przesyłkę na stronie operatora.

  20. Maksymalny termin dostawy według ustawy o prawach konsumenta trwa do 30 dni. W razie przekroczenia terminu wskazanego w zdaniu poprzednim Konsument ma prawo do wyznaczenia sprzedawcy dodatkowego czasu. Jeżeli towar nadal nie zostanie wydany Klient może odstąpić od umowy.

  21. Jeżeli towar ma zostać przesłany przez Sklep Klientowi będącemu konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (towaru ) przechodzi na Klienta z chwilą jej wydania Klientowi. Za wydanie rzeczy (towaru)  uważa się jej powierzenie przez Sklep przewoźnikowi, jeżeli Sklep nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego

22.Każdy rejestrujący się i/lub dokonujący zamówienia Klient wyraża zgodę na otrzymywanie na podany przez siebie adres email informacji związanych z przebiegiem transakcji oraz zawiadomień o zmianach w niniejszym Regulaminie.

23.Inne informacje dotyczące działania Serwisu, a także zawierające informację handlową o nowych produktach lub usługach Serwisu, o promocjach Serwisu oraz promujących produkty partnerów Administratora przesyłane będą tylko tym Klientom, którzy wyrazili na to zgodę.

 

V-II. Zasady dokonywania zakupów- Dropshipping.

 

  1. Sklep informuje, że sprzedaż asortymentu może być prowadzona w modelu Dropshipping.

  2. Administrator oświadcza, że otrzymał zgodę od swojego klienta do udostępnienia danych w celu przesłania produktu za pośrednictwem Dostawcy w modelu Dropshipping.

  3. Administrator ponosi odpowiedzialność za podanie Dostawcy danych otrzymanych od Klienta tj. danych do doręczeń oraz za przekazania zamówienia za swojego Klienta.

  4. Gdy Klientem jest Konsument lub Przedsiębiorca Konsument Sklep jest zobowiązany, poinformować Dostawcę o prawach Klienta dotyczące zwrotów i reklamacji.

  5. Zwroty i reklamacje rozpatruje Sklep.

  6. Dostawca jest zobowiązany do dostarczenia zamówionego towaru przez Klienta w okresach wskazanych w Regulaminie.

 

 

 

VI. Reklamacje – uprawnienia dla Konsumenta i Przedsiębiorcy-Konsumenta

 

  1. W zakresie reklamacji Klient będący Konsumentem może realizować uprawnienia przyznane przez ustawę kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz . 827 z dnia 24 czerwca 2014 r.).

  2. Sklep jest odpowiedzialny względem Klienta z tytułu rękojmi, jeżeli rzecz sprzedana (towar) ma wadę fizyczną lub prawną. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej (towaru) z umową. W szczególności rzecz sprzedana (towar) jest niezgodna z umową, jeżeli:

- rzecz nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

- rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu Sklep zapewnił Klienta w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

- rzecz nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sklep przy zawarciu umowy, a Sklep nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

- recz została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.

3. Reklamacje dotyczące zamówionych towarów mogą być składane drogą mailową na adres info@bulgur.pl.  bulgurpl@gmail.com

4. Wnosząc reklamację, prosimy o podanie następujących danych:  imię i nazwisko Klienta, adres, dane pozwalające na identyfikację sprzedaży (np. login, numer zamówienia, datę transakcji), przedmiot i przyczynę reklamacji, dane kontaktowe.

5.Określając sposób realizacji zobowiązań Sklepu w zakresie zgłoszonej reklamacji w przedmiocie wystąpienia wad fizycznych lub prawnych rzeczy, Klient będący konsumentem, ma prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba, że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę (Sklep) albo Sklep nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

6. Jeżeli Klient jest Konsumentem , może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.

7.Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.

8. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

9. Reklamacje zgłaszane przez Klienta będą rozpatrywane w terminie do 14 dniu od momentu ich zgłoszenia. Brak oświadczenia w tym terminie uważa się za uznanie roszczeń zgłoszonych przez Klienta.

10.Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba, że Klient zastrzeże inną formę kontaktu. Rozstrzygnięcie reklamacji zostanie dodatkowo przesłane drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail.

11. W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia reklamacji Sklep wysyła do Klienta Towar wolny od wad lub z usuniętą w rozsądnym czasie wadą. Jeśli naprawa lub wymiana na nowy danego produktu nie są możliwe z przyczyn wskazanych w ust. 5 i 6, Sklep stosownie do złożonego przez Klienta alternatywnego żądania – obniży cenę lub zwróci równowartość ceny produktu, powiększoną o koszty przesyłki.

12. Prawo do rękojmi wyłączone jest wobec Klientów dokonujących zakupów jako Przedsiębiorcy.

13. Postanowienia dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym paragrafie stosuje się do Przedsiębiorcy-Konsumenta

14. Jakiekolwiek postanowienie Regulaminu, nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Konsumentów lub Przedsiębiorców-Konsumentów przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, w tym w szczególności w art. 556–576 Kodeksu cywilnego

 

 

VII. Odstąpienie od umowy oraz uprawnienia dla Konsumenta i Przedsiębiorcy-Konsumenta

 

  1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta ( U. 2014 poz. 827) Klient będący konsumentem ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu dni od dnia wydania rzeczy tj. od momentu, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy , lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik wskazana przez Klienta  weszła w posiadanie rzeczy. Do zachowania czternastodniowego terminu, o którym mowa w ust. 1, wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem na adres bulgur.pl

    2. Sklep dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną na adres: info@bulgur.pl.

    3. Po otrzymaniu oświadczenia drogą elektroniczną, Sklep niezwłocznie prześle Klientowi będącemu konsumentem, na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Jednocześnie konsument jest zobowiązany do pokrycia kosztów wysyłki zwrotu towaru.

    4. Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z ustawą, nie przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy–Konsumentowi w wypadkach:

    - o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźna zgoda konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

    - w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

    - w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 


    - w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

    - w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić́ ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    - w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

    - w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić́ dopiero po upływie 30 dni i których wartość́ zależy od wahań́ na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

    - w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż̇ części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

    - w której przedmiotem świadczenia są̨ nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę̨;

    - zawartej w drodze aukcji publicznej;

    - o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samo- chodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień́ lub okres świadczenia usługi;

    - o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźna zgoda konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę̨ o utracie prawa odstąpienia od umowy.

5.W przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru na adres: ul. Lawendowa 25 80-180 Gdańsk Borkowo z dopiskiem „bulgur.pl” lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sklep do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w który, odstąpił id umowy, chyba że Sklep zaproponował, że sam odbierze rzecz. Odsyłany towar należy zapakować w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w transporcie.

6. W przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnienia, o  którym mowa w ust. 1, bezpośrednie koszty zwrotu towaru pokrywa Klient .

7. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym obejmujące koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w  ramach dostawy towarów  dostępny w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o decyzji Klienta  o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy ze Sklepem.

8. Zwrotu płatności Sklep dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiążę się dla niego z żadnymi kosztami.

9. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru (rzeczy) lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania tego towaru w związku z odstąpieniem w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

10. Jeżeli Klient będący konsumentem wybrał sposób dostarczenia rzeczy (towaru) inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, (dotyczy sposobu pierwotnej dostawy do Klienta) przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

12. Postanowienia dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym paragrafie stosuje się do Przedsiębiorcy-Konsumenta (stosownie do art.38a ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta)

13. Uprawnienie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w niniejszym paragrafie Regulaminu, nie przysługuje Klientowi nie będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem.

14.Ponadto zgodnie z art. 31 ust.2 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sklep przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

 

VIII. Postanowienia końcowe i opis możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

 

1.Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, w tym w szczególności art. 556-557 Kodeksu Cywilnego. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta(Dz. U. 2014 poz . 827 z dnia 24 czerwca 2014 r.) oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).

  2. Informacje w zakresie możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

  • http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;

  • http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;

  • http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php;

4. Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

- stały polubowny sąd konsumencki działający przy Inspekcji Handlowej- możliwość zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;

- wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego do czasu zakończenia sporu między Klientem a sklepem;

- powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów lub organizacja społecznea, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl

- platformie Online Disputes Resolution (ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

 

 

 

Załączniki do Regulaminu

 

  1. INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

 

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia

w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.;

  1. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować osobę odpowiedzialną za wykonanie czynności odstąpienia od umowy:

o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia na adres info@bulgur.pl .

(Informujemy, iż oświadczenie może zostać przesłane na przykład pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).

  1. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informacje dotycząca wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

  2. Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba ze wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz na adres: ul. Bora Komorowskiego 23/9c , 31-476 Krakow- z dopiskiem bulgur.pl.

 

 

EN: 

TERMS AND CONDITIONS OF THE ONLINE STORE



I. General Provisions



These regulations, hereinafter referred to as the "Regulations", define the rules for using the online store located at the URL http//www.bulgur.pl, hereinafter referred to as the "Store".

The store is run by: Rema Trade Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

NIP: 6793247921

REGON: 523093703

Store address and contact details: internet address – www.bulgur.pl e-mail: info@bulgur.pl – , Bulgurpl@gmail.com

st. Kalwaryjska 69/9 Krakow 30-504

Information on the scope of personal data processing by the Store ("Privacy Policy") and the scope of the use of cookies ("Cookie Policy") can be found at the URL http/www.bulgur.pl

Each person should read the Regulations before using the Store.

Making purchases in the Store requires the Customer to have an active and efficient e-mail account.

Through the Store, traditional sales and distance sales in the dropshipping model are carried out via the Internet of the assortment in the field of groceries



II. Definitions



The terms used in the Regulations mean respectively:

1. Store - an online store operating at www.bulgur.pl, selling products remotely.

2. Customer - any entity making a purchase in the Online Store in accordance with the Regulations, including a Consumer as well as an Entrepreneur and an Entrepreneur-Consumer.

3. User - any entity using the Internet who enters the Store's website.

4. Customer Account - a field containing data on transactions
and an instrument used to execute orders placed by the Customer.

5. Newsletter - a service provided by the Online Store to Users who have agreed to send them the Newsletter, consisting in sending to such Users all information about the operation of the Online Store, after the User voluntarily provides an e-mail address, name and surname.

6. Dropshipping - one of the sales models implemented in the www.bulgur.pl Store, consisting in transferring the process of shipping goods to the supplier. The role of the Store in this logistic model comes down to collecting orders and sending them to the Supplier, who sends the goods to the Customer.

7. Supplier - an external entity carrying out the shipment to the Customer.

8. Consumer - a natural person making a legal transaction with the entrepreneur not directly related to his business or professional activity.

9. Entrepreneur - a natural person, legal person or an entity without legal personality, performing a legal act on its own behalf as part of business activity
or professional, including making purchases in the Store for purposes directly related to their business activity, when using the Store, including making purchases in the Store, is of a professional nature for that person, resulting in particular from the subject of their business activity, made available on the basis of provisions on the Central Register of Information on Economic Activity.

10. Entrepreneur-Consumer natural person, including those making purchases in the Store for purposes directly related to their business activity, when using the Store, including making purchases in the Store, is not of a professional nature for that person, resulting in particular from the subject of their business business, made available on the basis of the provisions on the Central Register of Information on Economic Activity.

11. Working days - days of the week from Monday to Friday, except for public holidays
from work.

12. Regulations - this document specifying the terms and conditions of using the Online Store and purchasing products in it.

13. Registration - voluntary provision of data by the Store Customer consisting in completing the form available in this Store.







III. Types and scope of the Store's activities



The following are sold via the Store:

- distance

- using the Internet, the assortment in the field of groceries.

The offered items are new, hermetically packed.





IV. Technical requirements



For proper and uninterrupted use of the Store, the Customer's station/terminal device should meet the following minimum technical requirements:

active internet connection,

enabled acceptance of cookies and Java scripts

active e-mail address.

The store is not obliged to provide the above devices and/or software.

Installation of the software referred to in paragraphs 1 and 2 is subject to a separate license agreement between the Customer and the licensor.

The store's website is adapted to the screen resolution.



V-I. Purchasing Policy



The store, before confirming the purchase, provides the customer with the following information:

- a detailed description of the product and its features;

- łthe total price of the ordered products, including taxes, as well as the fee for transport, delivery or postal services and summarizing the total amount of the order with the selected delivery option

- regarding the method and date of payment

- regarding the method and date of performance by the entrepreneur.

Purchasing a Product does not require registration in the Store

Placing an order is done using the form available on the store's website at the link www.bulgur.pl available after pressing the button - "I order with the obligation to pay" under / next to the description of a given product, or in the summary of the shopping list / basket, in which the Customer provides the following data:

Name and surname or company name

E-mail adress

Phone number

Company tax identification number in case of purchase by a company

Shipping address details

The customer places an order after reading the information specified in the Regulations of the store and the information indicated in paragraph 2, which will be displayed in electronic form at the last stage of completing the electronic form, preceding expressing the will to be bound by the contract by clicking the "Order with obligation to pay" button. After reading the collected information specified for a given Customer's order, the Customer expresses the will to be bound by the contract by pressing the "I order with the obligation to pay" button.

All prices given on the Store's website are in Polish zlotys and include VAT. The price displayed in the basket summary before placing an order includes shipping costs in accordance with the option selected by the Customer.

The store undertakes to deliver items free of defects.

The order is considered accepted for execution after the Store confirms the acceptance of the order placed by the Customer.

Confirmation of acceptance of the order is sent automatically after placing the order by the Customer;

The store may suspend the acceptance of the order in the event of doubts as to the veracity or reliability of the data provided by the customer in the registration form. In this case, the Store will immediately contact the Customer in order to clarify these doubts.

In the event of unavailability of some of the products covered by the order, the Customer is informed about it. The customer decides whether the order is to be partially fulfilled or canceled in full.

The Customer and the Store are bound by the price of the Product applicable at the time of placing the order for it.

The following payment methods are accepted in the Store:

a) ordinary transfer,

b) the Stripe electronic payment system.

The payment deadline is up to 3 working days.

The contract is considered concluded at the moment of making the payment by the Customer, after receiving confirmation of acceptance of the order for execution.

The ordered goods are shipped within 1-4 business days:

- from posting the amount due for the product in the case of choosing payment in advance,

- from confirming the acceptance of the order to execution in the case of choosing payment on delivery.

Parcels are sent via a courier company or postal operator selected as part of the order. Shipping costs are specified in the Shipping tab.

The cost of foreign shipments is agreed individually with the customer - depending on the destination of delivery.

In the case of ordering several items of goods, as a rule, the goods are packed collectively in one shipment, unless, when choosing the method of delivery, the Customer indicates a different method of packaging and selects the option of separate delivery for each product.

The customer will be notified by e-mail about the shipment of the goods. When choosing a courier shipment, the Customer will receive a tracking number by e-mail, through which you can track the shipment on the operator's website.

The maximum delivery period according to the Act on Consumer Rights is up to 30 days. In the event of exceeding the deadline indicated in the previous sentence, the Consumer has the right to appoint the seller additional time. If the goods are still not released, the Customer may withdraw from the contract.

If the goods are to be sent by the Store to the Customer who is a consumer or Entrepreneur-Consumer, the risk of accidental loss or damage to the item (goods) passes to the Customer upon its release to the Customer. The issue of the item (goods) is considered to be entrusting it by the Store to the carrier, if the Store had no influence on the choice of the carrier by the buyer.

22. Each customer registering and/or placing an order agrees to receive information related to the course of the transaction and notifications of changes to these Regulations to the e-mail address provided by him.

23. Other information regarding the operation of the Website, as well as commercial information about new products or services of the Website, about promotions of the Website and the Administrator's partners promoting products will be sent only to those Customers who have consented to it.



V-II. Purchasing Policy - Dropshipping.



The store informs that the sale of the assortment can be carried out in the Dropshipping model.

Admthe instrator declares that he has received consent from his client to share data in order to send the product via the Supplier in the Dropshipping model.

The Administrator is responsible for providing the Supplier with the data received from the Customer, i.e. data for delivery and for transferring the order for his Customer.

When the Customer is a Consumer or Entrepreneur, the Consumer Shop is obliged to inform the Supplier about the Customer's rights regarding returns and complaints.

Returns and complaints are considered by the Store.

The supplier is obliged to deliver the ordered goods by the customer within the periods specified in the Regulations.

the right to withdraw from the concluded contract in writing without giving a reason within fourteen days from the date of delivery of the item, i.e. from the moment when the Customer came into possession of the item, or when a third party other than the carrier indicated by the Customer came into possession of the item. To comply with the fourteen-day period referred to in paragraph 1, it is sufficient to send a statement of withdrawal before its expiry to the address bulgur.pl

2. The store allows the possibility of submitting a statement of withdrawal from the contract electronically to the following address: info@bulgur.pl.

3. After receiving the statement electronically, the Store will immediately send the Customer who is a consumer, on a durable medium, a confirmation of receipt of the statement of withdrawal from the contract. At the same time, the consumer is obliged to cover the shipping costs of returning the goods.

4. Pursuant to Art. 38 of the Act on Consumer Rights, the right to withdraw from a distance contract, in accordance with the Act, is not entitled to the Consumer and Entrepreneur-Consumer in the following cases:

- for the provision of services, if the entrepreneur has fully performed the service with the express consent of the consumer, who was informed before the commencement of the service that after the performance of the service by the entrepreneur, he will lose the right to withdraw from the contract;

- in which the price or remuneration depends on fluctuations in the financial market over which the entrepreneur has no control and which may occur before the deadline for withdrawing from the contract;

- in which the subject of the service is a non-prefabricated item, manufactured according to the consumer's specifications or serving to satisfy his individual needs;

- in which the subject of the service is an item that deteriorates quickly or has a short shelf life;

- in which the subject of the service is an item delivered in a sealed package, which cannot be returned after opening the package due to health protection or hygiene reasons, if the package was opened after delivery;

- in which the subject of the service are items which, due to their nature, are inseparably connected with other items after delivery;

- in which the subject of the service are alcoholic beverages, the price of which was agreed at the conclusion of the sales contract, and the delivery of which may take place only after 30 days and whose value depends on market fluctuations over which the entrepreneur has no control;

- in which the consumer explicitly demanded that the entrepreneur come to him for urgent repair or maintenance; if the entrepreneur provides additional services other than those requested by the consumer, or supplies items other than spare parts necessary to perform the repair or maintenance, the consumer has the right to withdraw from the contract in relation to additional services or items;

- in which the subject of the service are sound or visual recordings or computer programs delivered in a sealed package, if the package was opened after delivery; for the delivery of newspapers, periodicals or magazines, with the exception of a subscription agreement;

- concluded by way of a public auction;

- for the provision of accommodation services other than for residential purposes, transport of goods, car rental, gastronomy, services related to leisure, entertainment, sports or cultural events, if the contract specifies the day or period of service provision;

- for the delivery of digital content that is not recorded on a tangible medium, if the performance of the service began with the express consent of the consumer before the deadline to withdraw from the contract and after informing him by the entrepreneur about the loss of the right to withdraw from the contract.

5. In the event of withdrawal from the contract, the Customer is obliged to return the goods to the following address: ul. Lawendowa 25 80-180 Gdańsk Borkowo with the note "bulgur.pl" or give it to a person authorized by the Store to collect it immediately, but not later than 14 days from the date on which he withdrew the contract id, unless the Store proposed that he would pick up the item himself . The returned goods should be packed in a way that prevents them from being damaged during transport.

6. If the Customer exercises the right referred to in par. 1, the direct costs of returning the goods are covered by the Customer.

7. In the event of withdrawal from this contract, the Customer is returned all payments received from him, including the costs of delivery (except for additional costs resulting from the method of delivery chosen by the Customer other than the cheapest usual method of delivery offered as part of the delivery of goods available in the Store) immediately, and in any case not later than 14 days from the date on which the Store was informed about the Customer's decision to exercise the right to withdraw from the contract with the Store.

8. The store returns the payment using the same method of payment as used by the Customer, unless the Customer expressly agreed to a different method of return, which I do not incur any costs for him.

9. The Store may withhold the reimbursement until receipt of the returned Goods (items) or until proof of sending the Goods back in connection with the withdrawal is provided, depending on which event occurs first.

10. If the Customer who is a consumer has chosen a method of delivering the item (goods) other than the cheapest usual method of delivery offered by the entrepreneur (applies to the method of original delivery to the Customer), the entrepreneur is not obliged to reimburse the Customer for the additional costs incurred by him.

11. The consumer is responsible for the decrease in the value of the item as a result of using it in a different way than necessary to establish the nature, characteristics and functioning of the item.

12. The provisions regarding the Consumer contained in this paragraph apply to the Entrepreneur-Consumer (pursuant to Article 38a of the Act of 30 May 2014 on consumer rights)

13. The right to withdraw from a distance contract referred to in this paragraph of the Regulations is not entitled to a Customer who is not a Consumer or an Entrepreneur-Consumer.

14. Moreover, pursuant to art. 31 section 2 of the Act of May 30, 2014. on consumer rights, if the Consumer or Entrepreneur-Consumer made a declaration of withdrawal from the contract before the Store accepted his offer, the offer ceases to be binding.



VIII. Final provisions and a description of the possibility of using out-of-court methods of dealing with complaints and pursuing claims.



1. The provisions of these Regulations are not intended to exclude or limit any rights of the Customer who is also a Consumer or Entrepreneur-Consumer vested in him under mandatory provisions of law, in particular art. 556-557 of the Civil Code. In the event of non-compliance of the provisions of these Regulations with the above provisions, priority shall be given to these provisions.

In matters not covered by these Regulations, the provisions of Polish law shall apply, including in particular the Act of 30 May 2014 on consumer rights (Journal of Laws 2014 item 827 of 24 June 2014) and the Act of 23 April 1964 r. - Civil Code (Journal of Laws of 1964, No. 16, item 93, as amended).

Information on the possibility for the Customer who is a consumer to use out-of-court complaint and redress methods as well as the rules of access to these procedures are available at the offices and on the websites of poviat (municipal) consumer ombudsmen, social organizations whose statutory tasks include consumer protection, Inspectorates of the Trade Inspection and at the following Internet addresses of the Office of Competition and Consumer Protection:

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;

http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;

http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php;

4. A customer who is a consumer has e.g. the following possibilities of using out-of-court methods of dealing with complaints and pursuing claims:

- a permanent consumer arbitration court operating at the Trade Inspection - the possibility of requesting the settlement of a dispute arising from the concluded Sales Agreement;

- the voivodship inspector of the Trade Inspection may request the initiation of mediation proceedings in an amicable matter until the dispute between the Customer and the store is resolved;

- poviat (municipal) consumer ombudsman or social organization whose statutory tasks include consumer protection (including the Consumer Federation, Association of Polish Consumers). Advice is provided by the Consumer Federation at the toll-free consumer helpline number 800 007 707 and by the Polish Consumers Association at the email address: advice@dlakonsumentow.pl

- Online Disputes Resolution (ODR) platform available at: http://ec.europa.eu/consumers/odr/









Annexes to the Regulations



INFORMATION ON EXERCISING THE RIGHT OF WITHDRAWAL FROM THE CONTRACT

– NOTICE OF WITHDRAWAL FROM THE AGREEMENT



Right of withdrawal

You have the right to withdraw from this contract within 14 days without giving any reason.

The deadline to withdraw from the contract expires after 14 days from the date

in which you came into possession of the item or in which a third party other than the carrier and indicated by you came into possession of the item.;

In order to exercise the right of withdrawal, you must inform the person responsible for the withdrawal from the contract:

about your decision to withdraw from this contract by an unequivocal statement to the address info@bulgur.pl.

(Please note that the statement may be sent, for example, by post, fax or e-mail).

In order to meet the deadline to withdraw from the contract, it is enough for you to send information regarding the exercise of your right to withdraw from the contract before the deadline to withdraw from the contract.

Consequences of withdrawal from the agreement new

If you withdraw from this contract, we will reimburse to you all payments received from you, including the costs of delivering the goods (except for the additional costs resulting from the type of delivery chosen by you other than the least expensive type of standard delivery offered by us), immediately and in any event not later than 14 days from the day on which we were informed about your decision to exercise the right to withdraw from this contract. We will refund the payment using the same payment methods that you used in the original transaction, unless you have expressly agreed otherwise; in any case, you will not incur any fees in connection with this return.

We may withhold the reimbursement until receipt of the item or until you provide us with proof of its return, whichever occurs first. in any event, no later than 14 days from the day on which you informed us of your withdrawal from this contract. The deadline is met if you send back the item before the period of 14 days has expired.

You will have to bear the direct cost of returning the item.

You are only responsible for the decrease in the value of the item resulting from using it in a different way than was necessary to establish the nature, characteristics and functioning of the item.

Please send back or give us the item to the following address: ul. Bora Komorowskiego 23/9c, 31-476 Krakow - with the note bulgur.pl.